U četvrtak 18. lipnja u Holandskoj kući otvorena je izložba riječkog istraživača industrijske baštine ,Velida Đekića. Velid Đekić predstavlja seriju fotografija nazvanu Crni znoj, a riječ je o 40 snimaka nastalih tijekom njegova bavljenja industrijskom arheologijom u krugu Rafinerije nafte Rijeka na Mlaki, s onu stranu dokumentarističkog bilježenja povijesno važnih situacija u toj industrijskoj oazi.
Motivi su se ponudili objektivu kao trenuci koji likovno nadilaze vlastito pogonsko polazište, pretvarajući se u vizualno polje raznovrsnih mogućnosti čitanja, od onih iz apstraktne vizure preko geometrizma do enformel poetike, u pravilu se držeći monokromatske lepeze karakteristične za lokaciju. Uz manje varijacije kolorističke naravi, koje na svoj prigušen način zapravo podcrtavaju temeljnu priču.Izložba je koncipirana u tri segmenta: Crni znoj, Metalna koža, Rane i melemi. Zajedničko im je što se mogu čitati u svjetlu interpretacije industrijskog pogona kao biološkogorganizma. Razlika im je na motivskoj razini. Ciklus Crni znoj polazi od registriranja, nazovimo ih tako, bitumenskih i sličnih izlučevina, ciklus Metalna koža stavlja u vidokrug manifestacije metalnog prisuća u tkivu pogona, dok nas ciklus Rane i melemi upoznaje s bolnim mjestima tog industrijskog tkiva, kojima je proces liječenja ljekovitim premazima / izlučevinama krenuo ili će tek krenuti.
Izložba fotografija Crni znoj donosi tipičnu, a nestandardnu riječku priču kakvu u tom opsegu i konceptu nemamo često priliku vidjeti. S obzirom na scenarij nestanka riječkih industrijskih motiva, koji se rastaču doslovce pred našim očima -u čemu riječka situacija nažalost korespondira s onom u Sisku – lako je moguće da joj ubuduće nećemo ni moći naći aktualno nastalih nastavaka, što je čini dodatno zanimljivom.
Izložba je organizirana u suradnji s Fotogalerijom “Siscia Obscura”.