Izložba „Industrijska baština Siska u starim fotografs...

od Lis 03
do Lis 04

PETAK

03. 10. 2014.u 12.00 sati,  Fotogalerija „Siscia Obscura“, Ivana Kukuljevića Sakcinskog 2

Otvaranje izložbe „Industrijska baština Siska u starim fotografskim tehnikama“

Autor: Miroslav Arbutina – Arbe

Organizator: Fotogalerija „Siscia Obscura“ i Gradski muzej Sisak

 

Industrijska baština neizostavna je inspiracija fotografa, profesionalnih i amaterskih. Zapuštene zgrade, detalji, pogoni koji više ne rade nalaze se danas u gotovo svim hrvatskim gradovima, ali i u drugim sredinama. Izložbom se nastoje prezentirati takvi detalji kao dio vizualnog identiteta grada kojih se ne treba sramiti već ih treba iskoristiti na odgovarajući način, a fotografiranje je jedan od njih. Autor izložbe, Miroslav Arbutina – Arbe, cijenjeni hrvatski fotograf, sudionik niza samostalnih i skupnih izložbi odlučio je industrijsku baštinu prezentirati kroz stare fotografske tehnike kojima se u zadnje vrijeme vraća. Napuštajući digitalnu tehniku i vraćajući se starim tehnikama, autor kao da priziva duh starih vremena kada je Sisak bio bogati trgovački, obrtnički i industrijski grad. Za stare fotografske projekte ne može se reći da su inovativni, jer neki od njih su stari i preko 150 godina, međutim u doba digitalne fotografije, koja itekako ovisi o električnoj energiji, ovi načini izrade fotografija i fotografiranje mogu se nazvati inovativnima i zaboravljenima. Nekada su fotografi svu svoju opremu nosili sa sobom, pa i tamnu komoru i jedino su ovisili o sunčevom svjetlu. Koristili su različite tehnike izrade fotografija : Mokri kolodij, negativ na staklu, albumen print, slani print, kalotipija, cijanotipija, Van Dayk,. Sve ove tehnike mogu se raditi na otvorenom ili zamračenom prostoru, najčešće šator ili mala prenosiva tamna komora, u koje ulazi svjetlo, ali zaštićeno crvenim filtrima. Posebna zanimljivost ovih tehnika je ta što se mogu raditi na različitim medijima. Najčešće se radi na papiru, ali također se može raditi i na staklu, metalu, plastici, drvetu, kamenu. To je moguće jer se emulzija nanosi ručno na određene materijale.

Ovi stari procesi ne isključuju ni digitalnu tehnologiju, nego je dapače mogu i iskoristiti, kao npr. izrada digitalnog negativa na plastičnoj foliji, a fotografije izrađivati na prethodno navedenim medijima, na kojim se inače ne mogu izrađivati fotografije printanjem ( kamen, staklo ili visoko reljefni akvarel papir). Neke od ovih tehnika danas se tretiraju kao vrhunska umjetnička djela ponajviše zbog njihove originalnosti izrade te nemogućnosti da se naprave dva ista motiva tj. snimak je original i kao takav neponovljiv ( Mokri kolodij ).

  • DSC_4012
  • DSC_4014
  • DSC_4015
  • DSC_4016
  • DSC_4017
  • DSC_4019
  • DSC_4022
  • DSC_4025
  • DSC_4026
  • DSC_4027
  • DSC_4029
  • DSC_4033
  • DSC_4035
  • DSC_4042
  • DSC_4043
  • DSC_4045